Wijziging portal universiteiten i.v.m. Easy Access-regeling \ 26 april 2018

Met de komst van de Easy Access-regeling was het noodzakelijk om de portal voor de universiteiten aan te passen. De nieuwe versie is vanaf heden in gebruik. Leest u hieronder meer informatie.

Aanpassingen portal – snel en simpel aanvragen
Met de komst van de nieuwe regeling zijn ook de voorwaarden en grenzen aangepast. Dit vroeg om nieuwe validaties en opties in de portal en een aanpassing van het formulier. Het formulier is vereenvoudigd om het aanvragen van toestemming nog makkelijker te maken:

Uitbreiding mogelijkheden
Niet alleen is het formulier aangepast naar de nieuwe regeling, ook zijn de mogelijkheden voor het aanvragen van toestemming uitgebreid. Het is nu mogelijk om een aanvraag van meer dan 1/3 van het werk via de portal aan te vragen en zelfs toestemming boven de 50% kunt u nu via onze portal aanvragen!

Stichting UvO zorgt dat de aanvraag door de uitgever beoordeeld wordt en dat u bij goedkeuring de toestemming ontvangt. Zo kunt u eenvoudig uw toestemmingen regelen voor lange overnames. Klikt u hier voor meer informatie.

English version
With the Easy Access-regeling more reuse is arranged. You may from now on use a maximum of 50 pages and a maximum of 25% of a work. The portal has been adjusted to implement these changes. You can find more information about the agreement and terms on our website. You can also click here for further explanation.