Woordenteller

In sommige gevallen is het nodig om het aantal woorden te bepalen. Als u bijvoorbeeld wil bepalen of een overname binnen uw afkoopregeling valt, of om te bepalen welk paginatarief toegepast zal worden. Met behulp van onze woordenteller helpen wij u graag om eenvoudig te bepalen hoeveel woorden een overname precies heeft. Zo hoeft u zelf geen woorden meer te tellen.

Direct naar de woordenteller

Over de woordenteller
De woordenteller is een hulpmiddel voor onderwijsinstellingen in het hoger beroepsonderwijs bij het bepalen van de woordgrens. De woordgrens verschilt per afkoopregeling, deze kunt u terugvinden op de desbetreffende pagina's.

- U kunt alleen PDF-bestanden uploaden;
- U kunt een bestand van maximaal 150 pagina’s uploaden;
- Erg grote bestanden (met o.a. veel illustraties) kan de woordenteller helaas niet vewerken;
- Het bestand moet van hoge kwaliteit van het bestand zijn (helder leesbare tekst, doorgaans minimaal 300 dpi), dit heeft namelijk invloed op de woordentelling;
- Afbeeldingen, tabellen en grafieken telt de woordenteller niet afzonderlijk als 200 woorden mee. Deze dient u zelf handmatig op te tellen bij het eindresultaat;
- Woorden in tabellen kunnen voor een afwijkend resultaat zorgen;
- Door verschillen in OCR-software kan het voorkomen dat een eigen telling afwijkt van onze telling. Onze telling is in dit geval leidend;
- Na ca. 15 minuten ontvangt u het resultaat per e-mail.

Inloggen Webportal